torstai 15. joulukuuta 2011

Talvi(ko)?!

Itse alan olla jo melko turhautunut, koska ulkona on pimeää, märkää ja kaikkea muuta kuin talvista. Meillä täällä Keski-Suomessa oli jo jonkun verran lunta, mutta tämän päivän kaatosade sulatti lähestulkoon kaiken lumen ja toivon talvesta pois.

Aamulla töihin liukastellessani (kumpparit jalassa, sateenvarjon alla) mietiskelin sitä kuinka onnekkaita me täällä Suomessa olemme, koska meillä on neljä vuodenaikaa. Minä ainakin tykkään kesän jälkeen kaivaa villasukat ja lämpöiset pipot kaapista. Tykkään käpertyä viltin alle pimeinä iltoina juomaan lämmintä, höyryävää teetä. Toisaalta pidän kovasti myös siitä hetkestä kun keväällä koivuihin puhkeaa ensimmäiset hiirenkorvat ja luonto alkaa heräämään talviuniltaan. Keväällä kaikki värit puhkeavat taas ilmaan. Kuinka moni teistä oikeasti osaisi ajatella elämää ilman kunnon lumista talvea? Minä en ainakaan.

Tänään olen nauttinut olostani valtavasti kurjasta ilmasta huolimatta. Työpäivän jälkeen kävin 45 minuutin puolihieronnassa rentoutumassa ja pitämässä huolta kehostani. Kuten siskoni, myös minä tykkään liikkua useita kertoja viikossa. Näin joulun alla menoa vain on niin hurjan paljon, että liikunnalle ei jää juurikaan aikaa. Mielestäni tärkeää onkin muistaa aina välillä rauhoittua hetkeksi esimerkiksi hieronnassa. Minun hemmotteluni jatkui kotona valtavalla, herkullisella halloumi-salaatilla, arvatkaapa mitä huomenna löytyy eväsrasiastani?!





-H-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti