keskiviikko 14. maaliskuuta 2012

Ostoslistalla sitten jos...

...meille tulee vauva :) Monella kaverillani on jo lapsia jonka vuoksi olen päässyt tutustumaan vauvajuttuihin livenä ja netissä. Paljon olen suunnitellutkin jo kaikenlaisia juttuja joita haluan toteuttaa siinä vaiheessa kun toivon mukaan joskus olen itse samassa tilanteessa kavereideni kanssa. Tässä muutamia niistä teillekin näytille ( ja tietenkin vinkiksi S:lle tulevaisuutta ajatellen).




"Bola-koru on meksikolainen kaunis helistinkoru odottavalle äidille. Korua pidetään riippumassa äidin vatsan päällä ja lapsi voi kuulla korun hiljaisen soinnin kohtuun jo 20 raskausviikosta eteenpäin. Syntymänsä jälkeen lapsi tunnistaa korun soinnin ja koru rauhoittaa vauvaa esimerkiksi imetyshetkissä, kun lapsi voi hypistellä korua ja kuunnella sen tuttua sointia. Koru on hopeoitu ja nahkaisen kaulanauhan väri musta." Kuva ja teksti lainattu täältä.


Hoitolaukkuna voisin pitää tätä Marimekon Merimies-kassia joka mun hankintalistalla olisi muutenkin. Kuva täältä.

kuva.

Marimekkoa lisää, eli Karkuteillä-kangas josta puhuin jo aiemminkin. Tämä olisi ihana lasten huoneen väriläiskä.

kuva

Baby Björnin Balance sitteristä olen kuullut paljon hyvää ja muutamalla kaveripariskunnallamme se onkin käytössä. Itse tykkään paljon sitterin ulkonäöstä, mutta myös sitterin ominaisuuksiin olen tykästynyt. Sitterin saa kolmelle eri tasolle ja lapsi pystyy itse ottamaan vauhtia sitterissä. Tämä kehittää lapsen motoriikkaa. Sitteri on myös todella kevyt ja lapsi voi olla lähestulkoon vastasyntyneestä saakka sitterissä makoilemassa.




Vaunuista mulla on jo pitkään ollut hauska diili tehtynä äitini kanssa, tulevaisuuden mummi on nimittäin luvannut vaunut ostaa :) Nämä Emmaljungan yhdistelmät olen todennut hyväksi lenkkeillessä pururatamaastossa, kaupunkikävelyllä asfaltilla, kuljetettaessa autossa ja oikeastaan melkein missä tahansa. Mitään huonoa sanottavaa itselläni näistä ei vielä ole, monen kaverini lapset olen kärrytellyt juuri näillä omilla suosikeillani. Nuo Jeans Black-väriset yhdistelmät on mun kaverilla tällä hetkellä käytössä ja oonkin vitsaillut että meidän täytyy ajoittaa perheenperustaminen siihen kohtaan kun he ovat valmiit luopumaan vaunuistaan.

Nyt jos joku miettii, että noin vain päätän lapsen tehdä, niin muistuttelisin että ei ihan täysin tosissaan kannata näitä lausahduksia ottaa. Paremmin kuin hyvin tiedän, että lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan, toivottavasti.

Tässä hieman erilainen postaus meidän blogiin, mutta itselleni kovin mieleisestä aiheesta oli helppo kirjoittaa :)

-H-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti