sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Pyynikin näkötornilla

Tänään kävin ensimmäistä kertaa elämässäni Pyynikin näkötornissa. Munkkikahvilla olen kyllä joskus aikaisemmin pyörähtänyt, mutta itse tornin huipulle en ollut ennen kiivennyt. Normaalistihan torniin on pieni sisäänpääsymaksu, mutta tänään sinnekkin pääsi ilmaiseksi. Hissi näytti minusta sen verran hurjalta, että halusin mennä huipulle portaita pitkin.
Ja voi miten kauas sieltä näkyikään! Tampere näytti huipulta katsottuna oikeastaan aika pieneltä.




 Tornissa tuli kuvailtua hiukan jotain muutakin, kuin maisemia.

Hissikuilu
Kaunis ikkunasyvennys
Ja oven kulunut maalipinta + tuo teksti, jonka joku osaava voisi suomentaa minulle :)

Oletteko te käyneet joskus Pyynikin näkötornissa? Tai kävikö joku teistä siellä ehkä jopa tänään?

-s-

2 kommenttia:

  1. Olen käynyt ja maisemat ovat upeat! Sinne vien yleensä myös muualta tulevat vieraani, pääsymaksu on pysynyt halpana ja alue on muutenkin viihtyisä. Jos olen ollut autolla paikkaa näyttämässä, niin sillon ollaan ajeltu vielä siellä Pispalan seudulla upeita taloja ihastelemassa. Tänään en käynyt, muutamassa museoissa kylläkin, ihana Tampere-päivä kun pääsi ilmaiseksi moneen paikkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei se tornin pääsymaksu mikään kallis ole normaalistikkaan. Pitääkin viedä sinne ystäviä seuraavilla kyläilykerroilla, sillä Pispalan talot olen monelle heistä jo esitellyt :) -s-

      Poista