torstai 26. huhtikuuta 2012

Kehonkoostumusmittausten vertailua

Olen käynyt elämäni aikana kolme kertaa kehonkoostumusmittauksessa. Kaksi viimeisintä mittausta on tehty samalla laitteella liikuntakeskuksessa. Näistä viimeisistä kerroista minulla on myös tallessa laitteesta tulostettu yhteenveto. Mittauksien välissä oli kulunut aikaa päivän vajaa vuosi.

 
Suurin yllätys mittausten tuloksissa oli painoni nouseminen. Olen kyllä tiedostanut vaa´assa käydessäni, että painoni on noussut muutaman kilon, mutta olen ajatellut vain hiukan lihoneeni. Tulokset kuitenkin kertoivat, että kyse ei olekaan lihomisesta, vaan painoni nousu johtuukin lihasmassan kasvusta. Rasvaprosentti oli nimittäin laskenut vähän (vajaan prosentin) ja lihasten arvioitu paino oli noussut 1,9kg. Jotain olen osannut treenatessani tehdä ainakin oikein :)

Mitä olette mieltä kehonkoostumusmittauksista? 
Oletteko itse käyneet mittauttamassa kehonkoostumuksenne?

-s-

2 kommenttia:

  1. Olisi kyllä mielenkiintoista käydä, tulokset kiinnostavat. Ehkä joskus saan aikaiseksi mennäkin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen! Siitä saa kivasti lisämotivaatiota liikkumiseen :)

      Poista