tiistai 24. huhtikuuta 2012

Kevätjuoksut

Keväisin kun lumet sulaa, innostun aina uudestaan juoksemisesta. Talvi ja juoksu eivät vaan ole mua varten. Oon huomannut, että oikeanlaiset juoksuvaatteet ja ennenkaikkea kengät, vaikuttavat tosi paljon siihen kuinka hyvän fiiliksen juoksu antaa. Huonoilla lenkkareilla parhaassa tapauksessa saa polvet hajalle, rakot kantapäähän ja ikuisen vihan lajia kohtaan. Hyvät lenkkarit taas saavat juoksun rullaamaan kuin itsestään eteenpäin.



Omasta mielestäni ykkösjuttu ovat ehdottomasti nuo kunnon lenkkarit. Asicset olen todennut mun jalalle sopiviksi ja aion pysyä merkkiuskollisena. Myös pronaatiotesti mulle on tehty ja lenkkarit valittu sopiviksi mun jaloille.

Mun juoksutrikoista löytyy myös itselleni tärkeät asiat. Ne on tosi jämäkät ja mukavat päällä, niitä voi käyttää kylmemmällä ilmalla, mutta myös helteellä. Kotiavaimen saan sujautettua selkäpuolen pieneen taskuun ja vetoketjut ja heijastimetkin löytyy lahkeista.

Näin alkukeväästä myös juoksutakki sekä pipo ovat tarpeen. Tykkään pukeutua sporttisiin vaatteisiin vapaa-aikanani ja tuo Peakin pipo onkin mulla päässä niin juostessa kuin kauppareissuillakin. Se on valmistettu polyamidista ja polyesteristä ja näin ollen kuivuu nopeasti ja hengittää hyvin. Takkina en ole vielä tarennut käyttää tuota SOCin juoksutakkiani, koska se on todella ohut ja kuten kuvasta näkyy, sen selkä on täynnä ilmareikiä. Takista kuitenkin löytyy kivasti tasku esimerkiksi iPod-soittimelle. Tää mun takki on muuten myös siitä hassu, että sen saa kasattu toiseen noista helman taskuista. Näin ollen se ei vie juurikaan tilaa, jos reissuun takin haluan mukaan ottaa.

Näillä "välineillä" ainakin mun juoksu kulkee hyvin vaikka talven ajan olenkin pitänyt taukoa juoksemisesta.

Huomenna luvassa mahtava vinkki niin kävely- kuin juoksulenkkeilijöillekin!
-H-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti