tiistai 24. huhtikuuta 2012

Valkoinen.

Oon itse melkoinen viherkasvien ystävä ja oikeastaan kaikista kukkivista kukista tykkään eniten ihan  vain tulppaaneista. Tässä kuitenkin kasvi jonka voisin valkoisena kotiimme ottaa, JOS saisin sen pysymään hengissä. Orkidea olisi mielestäni kaunis sisustuselementti, eikä kuitenkaan liian värikäs. Olisiko kenelläkään kokemuksia siitä, kuinka helppoa on kyseinen kukka pitää hengissä? Itsellänihän kuolee kaktuksetkin kotiin :)





Hoito-ohjeita orkidean hoitoon löytyy esimerkiksi täältä. Oletteko muuten tienneet, että orkidean kastelutarpeen näkee juurien väristä? Sen vuoksi sitä suositellaankin pidettäväksi läpinäkyvässä ruukussa.

-H-

2 kommenttia:

  1. Itse olen miettinyt samaa, orkideat ovat hyvin kauniita, mutta kuinkahan helppoa ne on pitää hengissä..

    VastaaPoista
  2. Minulle on pari ihmistä sanonut, että "orkidea on todella helppo hoitaa, kun ei sitä tarvitse muuta, kun uittaa välillä ämpärissä". Kerran olen itsekkin ostanut ja yritin hoitaa sitä oikein, mutta nopeasti kuoli minun hoidossani :) Pitäisiköhän uskaltaa ottaa uusi yritys? -s-

    VastaaPoista